close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה- בלי פחד

מערכת שורשג כסליו, תשעח21/11/2017

סקירה חשובה אודות טיפולי שיניים בהרדמה מליאה- מה האפשרויות, מי יכול ומי צריך...

תגיות:
רובנו חוששים מהביקור אצל רופא השיניים, וכשעולה הצורך לבצע טיפול מורכב אנחנו מיד מבינים את המשמעות. טיול בפארק זה בוודאי לא יהיה, אלא חוויה קצת פחות נעימה ואולי מעט יותר כואבת. אלא שיש גם אנשים שעבורם מדובר בחוויה מפחידה ומטרידה במיוחד, והם עשויים להימנע מהביקור אצל רופא השיניים דווקא כשקיימת בעיה כזו או אחרת. הסיבה לכך פשוטה: הם מתחמקים מהחוויה. הסטטיסטיקה מדברת בעד עצמה, ולא פחות מ-80 אחוזים מהאוכלוסייה בישראל מביעה פחד מפני רופא השיניים, מה שמוביל להזנחה שתוביל, בתורה, להחמרה במצב הקיים. הבשורה הטובה היא שהיום אפשר גם אחרת, עם טיפולי שיניים בהרדמה מלאה שמאפשרים לנו לטפל בבעיות בשלב מוקדם ולעשות את זה בראש שקט ובלי תחושת כאב.

למי מתאימים טיפולי שיניים בהרדמה מלאה?
ישנם מצבים שונים בהם טיפולי שיניים בהרדמה מלאה יהוו פתרון אידאלי, כאשר הפחד מפני הרופא או הטיפול הוא ללא ספק אחד המרכזיים שבהם. בנוסף ניתן למנות מצבים נוספים:
• חוסר יכולת לשתף פעולה. אנשים בעלי צרכים מיוחדים או מגבלות שונות יקשו על מהלך הטיפול בעיקר בשל היעדר היכולת שלהם לשתף פעולה. טיפולי שיניים בהרדמה מלאה הם הדרך היחידה לבצע את הטיפול ללא הפרעה למהלכו התקין.
• מטופלים עם רפלקס הקאה. ישנם לא מעט מטופלים שסובלים מרפלקס הקאה מוגבר, ומבחינתם הטיפול הוא בגדר משימה בלתי אפשרית, אלא אם יבוצע תחת הרדמה מלאה.
• הצורך בטיפול מהיר. באופן כללי טיפולי שיניים בהרדמה מלאה מאפשרים לרופא להגיע להספק טוב יותר ובתוך זמן קצר יותר. מי שלוח הזמנים שלו צפוף מאוד יעדיף את השיטה הזו, ללא ספק.
• אלרגיות לחומרי אלחוש. מטופלים עם אלרגיה לחומרי ההרדמה המקומית יזדקקו להרדמה מלאה כדי שיוכלו להתמודד עם אתגרי הטיפול.

כללים חשובים לביצוע טיפולי שיניים בהרדמה מלאה
אם קיבלתם את ההחלטה לבצע טיפולי שיניים בהרדמה מלאה מכל סיבה באשר היא, חשוב שתוודאו שאתם עושים את זה כמו שצריך ושאתם מקפידים על כל הכללים. לפני הכל כדאי לוודא שאתם מבצעים את הטיפול רק במרפאה שקיבלה אישור מיוחד של משרד הבריאות לבצע טיפולי שיניים בהרדמה מלאה. אם האישור הזה אכן קיים אתם אמורים לפגוש בחדר הטיפולים לא רק את הרופא שלכם אלא גם רופא מרדים, אחות וציוד עזר הכולל גם מערכת אספקת חמצן. מעבר לכך, הקפידו על הנחיות הרופא כדי לא לעכב את תהליך ההחלמה ולהוביל לסיבוכים מיותרים שאפשר למנוע בקלות רבה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה